مجموعه ها

روش ترمیم کامپوزیت دندان + کامپوزیت دندان در تبریز

همانطور که بارها در مقالات پیشین سایت مشاغل تبریز ذکر شد، یکی از بهترین روش ها برای ترمیم کاستی های جزئی دندان ها استفاده از کامپوزیت دندان است. از مزایای کامپوزیت دندان می توان به اصلاح بد رنگی دندان ها، رفع لب پر شدگی و ترک ها، شکستگی اشاره کرد. اما همانطور که می دانید کامپوزیت دندان هم پس از گذشت مدتی، می تواند دچار شکستگی، خراش، تغییر رنگ یا هر مورد مشابهی بشود که نیاز به ترمیم داشته باشد. ترمیم کامپوزیت دندان چگونه و چه زمانی انجام می شود؟ با ما همراه باشید تا نظرات بهترین دندانپزشک تبریز را در این مورد بدانیم.

روش ترمیم کامپوزیت دندان

ترمیم کامپوزیت شکسته

کامپوزیت دندان، با در نظر گرفتن عمر مفید و استاندارد خود، بین 5 الی 7 سال دوام دارد. پس از گذشت مدت زمان آن، کامپوزیت دندان دچار تغییراتی می شود که نیاز به ترمیم دارد. پس اگر پس از گذشت مدتی متوجه شدید که کامپوزیت دندان شما دچار تغییر رنگ، مات شدن، شکستگی، لب پر شدن یا ترک شده است باید بگوییم زمان مراجعه به لیست دندانپزشکان تبریز برای ترمیم دندان هایتان فرارسیده است.

شاید فکر کنید بعدا هم می توانید این کار را انجام دهید اما باید بگوییم هر چه دیرتر برای ترمیم کامپوزیت دندان خود اقدام کنید، باکتری ها و مواد غذایی می توانند کم کم جای خود را در بین این ترک و شکستگی های کامپوزیت دندان باز کرده و تجمع کنند. این اجتماع می تواند باعث تسریع روند پوسیدگی و آسیب دندان های واقعی شما بشوند. پس هر چه زودتر برای ترمیم کامپوزیت دندان اقدام کنید، از بروز این مشکل جلوگیری خواهید کرد. همانطور که می دانید یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای زیبایی دندان ها و اصلاح لبخند، کامپوزیت دندان است.

کی برای ترمیم کامپوزیت دندان اقدام کنم؟

زمان اقدام به ترمیم کامپوزیت دندان، مسئله ای است که به خود شما بستگی دارد. هر چه از دندان های خود بیشتر مراقبت کنید، کامپوزیت شما عمر بیشتری خواهد داشت؛ در مقابل هر چه نسبت به آنها بی توجه باشید ممکن است زودتر نیاز به ترمیم داشته باشید. اما اگر کامپوزیت دندان شما فقط دچار تغییر رنگ، تیرگی یا لک شده نیازی به ترمیم فوری ندارید. زیرا تغییر رنگ نمی تواند آسیب جدی به دندان های شما وارد کند. اما اگر شکستگی و ترک خوردگی در کامپوزیت دندان شما اتفاق افتاده باید در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمایید.

کامپوزیت دندان در تبریز

مراحل ترمیم کامپوزیت دندان

ترمیم کامپوزیت دندان در تبریز، مانند جاگذاری آن هیچگونه دردی ندارد، نیاز به بی هوشی نبوده و در زمان کوتاهی قابل انجام است. اما ابتدا باید دندانپزشک شما به خوبی شکستگی کامپوزیت دندان شما را بررسی کند تا ببیند امکان لایه گذاری و ترمیم کامپوزیت دندان وجود دارد یا خیر.

از طرف لیست دندانپزشکان تبریز به شما می گوییم، بسیاری از دندانپزشکان از لایه گذاری مجدد و ترمیم کامپوزیت دندان خودداری می کنند. دلیل این امر هم این است که هر چه لایه های بیشتری از کامپوزیت دندان روی دندان طبیعی شما قرار بگیرد، روکش ماپوزیت ضخیم تر می شود و این مسئله نه تنها ممکن است برای خود شما آزاردهنده باشد، بلکه دندان های شما را هم ممکن است غیرطبیعی یا نازیبا جلوه کند. در نتیجه دندانپزشکان ترجیح می دهند اول کامپوزیت معیوب را از سطح دندان شما جدا کرده و سپس اقدام به لایه گذاری مواد کامپوزیت جدید نمایند.

پیشنهاد مهم و قابل توجهی که در این مرحله می توانیم به شما بکنیم این است که برای ترمیم کامپوزیت دندان به دندانپزشکی که قبلا کامپوزیت دندان های شما را انجام داده مراجعه نمایید. زیرا در این حالت راحتتر می تواند سایه و طیف رنگی کامپوزیت شما را تشخیص و اجرا کرد تا هیچ تناقضی با بقیه کامپوزیت های شما نداشته باشد.

عوارض ترمیم نکردن کامپوزیت دندانکامپوزیت دندانی که آسیب دیده، باید فورا ترمیم شود. این شکستگی می تواند به دندان اصلی شما سرایت کند. تا جایی که حتی این شکستگی تا ریشه ی دندان شما هم پیشروی کند. در این حالت، ممکن است نیاز به برداشتن کامپوزیت دندان و عصب کشی دندان شما باشد. شاید نمی دانستید اما دندانی که عصب کشی شده قابلیت دریافت کامپوزیت یا ترمیم کامپوزیت را ندارد.

شکستگی کامپوزیت دندان و عدم ترمیم آن می تواند عوارضی چون پوسیدگی دندان، بوی شدید و بد دهانی و حساسیت دندان و لثه را در پی داشته باشد. برای انتخاب بهترین دندانپزشک تبریز از لیست دندانپزشکان تبریز برای انجام کامپوزیت دندان در تبریز حتما دقت کنید دندانپزشک شما از بهترین مواد برای دندان هایتان استفاده کند.

لیست دندانپزشکان تبریز

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان

در صورتی که قصد ترمیم کامپوزیت دندان خود را دارید، برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی به نکات زیر توجه نمایید:

روزانه دو الی سه بار با محلول آب ولرم و نمک، دهان خود را غرغره و آبکشی نمایید.

حتما بعد از هر بار میل کردن مواد غذایی دندان های خود را مسواک بزنید و تا جایی که می توانید در تامین بهداشت دهان و دندان خود وسواس به خرج بدهید. زیرا نفوذ مواد غذایی به داخل ترک ها خطرناک است.

از فعالیت های سنگین پرهیز کنید.

سعی کنید زیاد به دندان آسیب دیده ی خود فشار وارد نکنید و با دندان های دیگر غذا را بجوید.

مراقب قورت دندان کامپوزیت شکسته هم باشید و در صورت احساس آن را از دها نخارج کنید.

این نکات، شما را تا مدت زمان طولانی تری از خطر دور نمی کند، اما اگر همین حالا امکان مراجعه برای ترمیم کامپوزیت دندان را ندارید، این نکات می توانند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.

ترفندهای جلوگیری از ترمیم کامپوزیت دندان

برای اینکه به ترمیم کامپوزیت دندان در تبریز نیاز نداشته باشید، لازم است به خوبی از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنید. با مقاله مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان، به شما تمامی نکات مورد نیاز را توضیح دادیم، اما برخی را به اختصار اینجا هم عرض می کنیم.

یک برنامه ی مستمر و منظم برای مراجعه به لیست دندانپزشکان تبریز داشته باشید.

روزانه حداقل روزی دو بار مسواک بزنید.

با استفاده از نخ دندان آشتی کنید.

 

اگه شما هم می خواید تو لیست دندانپزشکان تبریز باشید، اینجا کلیک کنید

 

از خوردن بیش از حد خوراکی های رنگی مانند چای، قهوه، نوشابه، پفک و غذاهای پرادویه خودداری کنید و پس از هر بار خوردن این مواد غذایی، دندان های خود را حتما بشویید. مسواک زدن در اولویت است اما در صورتی که این امکان فراهم نبود دهان خود را با آب خالی بشویید.

برخی عادت های آسیب زننده مانند جویدن مداد یا ناخن، باز کردن در وسیله ها با دندان، شکستن آجیل و مواد سخت با دندان را ترک کنید.

از خوردن میوه ها و مواد غذایی سفت دوری کنید.

از خوراکی های چسبناک مانند آدامس دوری کنید.

این موارد، می توانند ترمیم کامپوزیت دندان شما را به تعویق انداخته و عمر مفید آنها را افزایش دهند.

هر شش ماه یکبار نیاز است که به دندانپزشک مراجعه نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، دندانپزشک شما فورا اقدام به رفع آن کند.

بهترین دندانپزشک تبریز

 کامپوزیت دندان در تبریز

همانطور که می دانید، انجام کامپوزیت دندان، یک روش کم تهاجمی محسوب می شود که با کمترین هزینه و بدون هیچ آسیب به دندان های طبیعی شما، می تواند مشکلات جزئی دندان های شما را رفع کند. در طی فرآیند کامپوزیت دندان در تبریز، شما احساس ناراحتی یا درد نخواهید داشت. کامپوزیت دندان در یک جلسه و حتی یک ساعت هم قابل انجام است، نیازی به داروی بی حسی یا بی هوشی نداشته و دوران نقاهت خاصی هم ندارد.کامپوزیت دندان یکی از روش های ترمیمی محسوب می شود که به شما کمک می کند با طبیعی ترین ظاهر دندان طبیعی، مشکلات دندان های خود را رفع کنید. کامپوزیت دندان، یک روش کم هزینه و مقرون به صرفه بوده و با توجه به استحکام قابل قبول خود یک روش ترمیمی محبوب می باشد.

همانطور که می دانید در سایت مشاغل تبریز، لیست دندانپزشکان تبریز را می توانید برای کامپوزیت دندان در تبریز بررسی نموده و بهترین دندانپزشک تبریز را انتخاب نمایید تا برای انجام انواع روش های درمانی و ترمیمی مراجعه نمایید. اگر شما هم تجربه ای در مورد کامپوزیت دندان دارید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

خواندن 1268 دفعه

نظرها

  • Williamdache
    Williamdache

    https://lisinopril.network/# order lisinopril 10 mg

  • Cytotec
    Cytotec

    Cytotec 200mcg price https://cytotec.club/ cytotec abortion pill

  • Randallner
    Randallner

    ciprofloxacin 500 mg tablet price: buy cipro online canada - ciprofloxacin mail online

  • CanadaRx
    CanadaRx

    canadian pharmacy victoza: legit canadian pharmacy cheap canadian pharmacy canadaph24.pro
    canadian drug stores https://canadaph24.pro/# - reliable canadian pharmacy canadaph24.pro

  • Williamdache
    Williamdache

    http://ciprofloxacin.tech/# ciprofloxacin 500mg buy online

  • Randallner
    Randallner

    lisinopril 5 mg prices: how to buy lisinopril online - lisinopril 40 mg for sale

  • Nolvadex
    Nolvadex

    tamoxifen estrogen https://nolvadex.life/ what happens when you stop taking tamoxifen

  • Williamdache
    Williamdache

    http://cytotec.club/# order cytotec online

  • Randallner
    Randallner

    lisinopril oral: lisinopril tablet - lisinopril 5mg tabs

  • Williamdache
    Williamdache

    https://cytotec.club/# Cytotec 200mcg price

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…