مجموعه ها

تجربه زنان از زایمان و چالش های موثر در آن + لیست متخصصان زنان زایمان تبریز

امروز آمده ایم تا در مورد تجربه زنان از زایمان و همچنین عوامل موثر آن از جمله مواردی چون چالش های فردی و اجتماعی و تاثیر آنها در بانوان پس از زایمان صحبت کنیم. بارداری و زایمان دوران شیرین، منحصر به فرد و خاصی برای هر زن و شوهر محسوب می شود. دورانی که مادر تغییرات عمده ی جسمی، روحی، روانی و عاطفی را تجربه می کند و گاهی احساس خستگی یا ناراحتی از درد و سختی های دوران بارداری را تجربه می کند. این عوامل، واکنش و رفتارهایی که دریافت می کند همه با هم در حالات پس از زایمان مادر تاثیرگذار می باشد که امروز مورد بحث ماست.

تجربه زنان از زایمان و چالش های موثر در آن

چالش های دوران بارداری

مادران در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان، برخی چالش ها، نیازها و مشکلاتی را تجربه می کنند؛ در کنار آن برخی واکنش ها، اقدامات و مداخلاتی هم از بیرون صورت می گیرد که همه به دوران بارداری و نحوه ی شکل دهی به آن تاثیر عمده ای وارد می کند. در نتیجه، نوع این رفتارها، نوع تجربه و حسی که مادر از دوران بارداری خود می تواند داشته باشند همگی در احساس رضایت و آرامش مادر، توان او در مراقبت از خودش، رویارویی با مشکلات و اتفاقات آسیب پذیر جامعه یک نقش حیاتی ایفا می کند.

نقش تجربه ی زایمان در بارداری های بعدی

هیچ مادری تجربه ی بارداری و به ویژه زایمان خود را فراموش نخواهد کرد. تک تک اتفاقاتی که حین زایمان رخ می دهد، گفته ها، حتی نوع رفتار پزشکان و تیم پرستاری، کمک ها و همدردی های آنان همگی می توانند احساس قدردانی زن را برانگیخته کند یا برعکس احساس خشم و آزرگی و دلشکستگی نسبت به رفتار بی رحمانه و خشن آنان داشته باشد. هر چه مراقبت های بهداشتی مناسب تر و باکیفیت تر باشد، می تواند باعث ایجاد یک تجربه ی دلنشین و مثبت یک مادر نسبت به زایمان بوده و در نتیجه یک نگاه مثبت به بارداری و زایمان بعدی خود داشته باشد.

اهمیت تجربه ی مثبت مادر از زایمان

بر اساس تحقیقات بهترین دکتر زنان در تبریز در سایت اصناف تبریز، گفته می شود به قدری این تجربه ی بارداری و زایمان اهمیت فراوانی دارد که سازمان بهداشت جهانی، در کنار تاکید بر سلامت جسمی مادر و فرزند، به شدت اصرار بر ارائه ی خدمات منسجم و یکپارچه جهت تامین سلامت روانی مادر را نیز از سال 2015 در دستور کار خود قرار داده است. در نتیجه بیمارستان ها و بخش های زایمان، وظیفه دارند تمام تلاش خود را در جهت ایجاد یک تجربه ی زایمان رضایت بخش، پر از آرامش و ایمن برای مادران و نوزادان انجام دهند.

بهترین دکتر زنان در تبریز

همه ی ما می دانیم تجربه ی زایمان، یک پدیده ی کاملا غیرقابل پیش بینی محسوب می شود که اتفاقات بسیاری در آن قابل پیش بینی است. اما باید تلاش ها جهت به همراه داشتن یک تجربه ی خوب برای مادر باشد. هرچه تجربه ی مادر در مورد زایمان خود مثبت و پر از رضایت باشد، می تواند احساسات قوی و قدرتمندی مانند رضایت، اطمینان خاطر، قدرت، کنترل را در خود داشته باشد. در نتیجه سلامت جسمی، روحی و روانی مادر و نوزاد و متقابلا ارتباطات عاطفی آنها با هم تقویت شود. همچنین این رضایت موجب حفظ کیفیت و حتی افزایش کیفیت فعالیت جنسی مادر، تمایلات او به بارداری و فرزندی دیگر در آینده را در بر دارد.

نقش تجربه لذت بخش مادر بر ارتباط مادر فرزندی

گفته می شود تجربه ی لذت بخش زایمان می تواند در سلامتی مادر تاثیر مثبتی داشته باشد که این سلامتی دلبستگی بین مادر و کودک را تقویت می کند و این دلبستگی می تواند سلامتی آینده ی مادر و کودک را تا حد زیادی تضمین کند. تجربه ی مثبت در زایمان، باعث می شود تیم پرستاری علاوه بر اینکه تلاش خود را جهت حفظ سلامت جسمی مادر و کودک و زایمان ایمن و بی خطر کنند، علاوه بر آن با حمایت های بیشتر از مادران، یک تجربه ی لذت بخش برای مادران ایجاد کنند که باعث افزایش امنیت باروری زن خواهد شد. همچنین خاطر نشان می کنیم برای مشاهده بهترین دکتر زنان در تبریز می توانید به سایت اصناف تبریز مراجعه نمایید.

 

مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود : هر آنچه باید درباره ی ناباروری در زنان و ناباروری در مردان بدانید + بهترین دکتر زنان در تبریز

عوارض زایمان ناخوشایند

گفته می شود حدود جدود 7 – 35 درصد از زایمان ها، یک تجربه ی منفی و ناخوشایند محسوب می شود. این زنان به طور مرتب، با یادآوری تجربه ی تلخ زایمان خود تولد کودک خود را یک فرآیند دردناک و سراسر خشم، غصه و اندوه می دانند و در نتیجه به عوارضی مانند افسردگی پس از زایمان، ترس و فوبیای زایمان، ترجیح سزارین بر زایمان طبیعی، اختلال طبیعی ترس پس از حادثه، شرکت در شیردهی و در نهایت افزایش احتمال سقط در بارداری های بعدی خود می شوند.

به دنبال این عوارض، شرایط تلخی مانند شکست در ارتباط بین مادر و کودک، مادر و همسر اتفاق می افتد و در نتیجه برنامه ریزی برای آینده ی خانواده نیز تحت تاثیر این خطر قرار می گیرد. همچنین با چنین احساسات تلخ و دردناکی که مادر تجربه خواهد کرد، تعداد زایمان ها یا فاصله ی بین آنها طولانی شده که باعث افزایش سن مادر، کاهش قدرت باروری و ناباروری و مشکلات بعدی خواهد شد.

اصناف تبریز

عوامل تاثیرگذار بر تجربه ی زنان از زایمان

در توصیف کلی می توان گفت تجربه ای که هر فرد از یک پدیده ی خاص دارد، منحصر به فرد بوده و با توجه به شخصیت فردی، زندگی و گذشته ی هر کس متفاوت است. زایمان طبیعی نیز یک فرآیند چندبعدی و بسیار پیچیده ی منحصر به فرد در زندگی هر مادری محسوب می شود که تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد.  این عوامل می تواند به ویژگی های فردی، اجتماعی، انتظارات، توقعات و ذهنیت مادر، وضعیت اجتماعی، آموزش های قبل از تولد، میزان دانش و آگاهی مادر، میزان درک مادر از درد و آستانه ی درد او، توانایی کنترل، زایمان ابزاری، نوع زایمان، مداخلات طبی، عوارض و اتفاقات پیش بینی نشده، انتقال فرزند به مراقبت های ویژه نوزادان، دریافت حمایت و همدلی از تیم پزشکی و کادر درمان اشاره داشته باشد. برای دریافت انواع مشاوره زنان زایمان می توانید به بهترین دکتر زنان در تبریز یا لیست پزشکان زنان زایمان تبریز در سایت اصناف تبریز مراجعه نمایید.

 

دوست داری تو هم تو لیست بهترین دکتر زنان در تبریز باشی؟ برای عضویت اینجا کلیک کن.

 

در نتیجه، هر زن از زایمان خود تجربیات مختلفی را بسته به انواع ویژگی های فرهنگی، شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی می تواند دریافت کند که در هر جامعه و شرایط کاملا متفاوت می باشد. البته به گزارش سایت اصناف تبریز، با توجه به اینکه هیچ تحقیقات گسترده و پژوهش جدی در زمینه ی اهمیت تجربه ی زنان از زایمان و چالش های موثر در آن انجام نشده است، پس می توان گفت ما صرفا فقط تجربیات و مطالعات را به صورت ترکیبی از مطالعات جزئی گردهم آورده ایم.

لازم به ذکر است، برای حداقل ترین مطالعه ی ممکن باید معیارهایی چون داشتن رده ی سنی بین 35 – 18 سال، بارداری های تک قلویی، بارداری های کم عارضه یا بدون عارضه و همچنین مادرانی که تمام یا قسمتی از فاز انقباضات زایمان را تجربه کرده اند را در نظر گرفت.

اهمیت پیوند عاطفی بین همسر و مادر در رضایت مادر از زایمان

زایمان را می توان یکی از مهمترین رویدادهای هر زن و مادری دانست. این مرحله، یک پل بزرگ برای ورود به مرحله ی مادری و پذیرش یک نقش جدید در خانواده برای زنان محسوب می شود. با توجه به لزوم ترویج زایمان طبیعی و فواید آن، گفته می شود مشارکت عاطفی همسر درباره ی زایمان، حین زایمان و پس از زایمان یک مسئله ی مهم نامبرده می شود. این پیوند عاطفی به حق می تواند تجربه ی خوشایندتر و رضایت بیشتری از زایمان را در زنان ایجاد کرده و میل زنان برای زایمان طبیعی را افزایش می دهد که این خود یک عامل بسیار حیاتی شناخته شده است. زایمان، در حقیقت فرآیندی است که از زمان انتخاب نوع زایمان شروع شده و تا پایان زمان بهبودی کامل پس از زایمان ادامه خواهد داشت و تعامل عاطفی که با همسر می توان ایجاد کرد زا شامل می شود. در این مرحله، مهمترین وظیفه ی همسر، افزایش آگاهی در مورد زنان، ماهیت زایمان و چگونگی آن، عوارض و نکات مهم آن است تا به صورت اصولی بتواند در روند زایمان، در کنار همسر خود مشارکت کافی را داشته باشد.

لیست پزشکان زنان زایمان در تبریز

اهمیت تجربه زنان از زایمان و عوامل موثر در آن

با توجه به نتیجه گیری های کلی از تجربیات عنوان شده، مطالعه و جمع آوری کلی آنها بدون آمارگیری دقیق، می توان گفت بیشترین میزان رضایت مادران مربوط به همدلی و رفتار آرام بخش پرسنل پزشکی و کمترین میزان رضایت مادران هم از میزان کنترل و رضایت مادران در طول زمان زایمان می باشد.

طبیعی است که ارتباط بین ماما و مادر، از مهمترین جنبه های کیفی در زمینه مراقبت های مامایی است که یک نقش حیاتی در مراقبت ها و فرآیند زایمان دارد. هر چه ارتباط بین مادر و تیم پزشکی ضعیف باشد، هر چه کنش و واکنش ها نامناسب و غیراصولی باشند؛ می تواند عدم شناسایی دقیق نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی مادر را در بر داشته باشند؛ دیگه می تواند تاثیر قابل توجه و عمده ای روی رضایت مادر و بهبود تجربه ی وی داشته باشد.

همچنین پژوهش ها نشان می دهد مراقبت های اولیه به خصوص مراقبت های مامایی، تجربه ی زایمان لذت بخش تری را برای مادران فراهم می کند. این طبیعی است که زنان هنگام زایمان، به توجه، همدلی و همراهی بسیار زیادی از طرف نزدیکان خود و همچین تیم پزشکی و مامایی خود نیاز دارند و همین امر می تواند یک نقش عمده و حیاتی در تجربه ی زن از زایمان خود ایفا کند.

در سالهایی نه چندان دور، با توجه به اینکه اجازه ی حضور و همراهی همسر و خانواده در اتاق زایمان و حین زایمان مادر داده نمی شد، در نتیجه نزدیک ترین افراد به مادر که در اتاق عمل حضور داشتند، کادر درمانی و پزشکی بودند و مادران بیشترین ارتباط را از آنان دریافت می کردند. برای دریافت انواع مشاوره از پزشکان زنان زایمان در تبریز می توانید به بهترین دکتر زنان در تبریز مراجعه نمایید.

از طرفی، بیشتر مادران دوست دارند به صورت فعالانه در فرآیند زایمان خود مشارکت و کنترل داشته باشند و این آزادی عمل به آنها داده شود. این اجازه ی تصمیم گیری باعث ایجاد اعتماد به نفس و قدرت در مادر می شود، در نتیجه از موضع منفعلانه و احساس بیمارگونه ی خود دور می شود. مطالعات نشان می دهد هر چه مادر احساس نداشتن قدرت تصمیم گیری در زایمان خود داشته باشد می تواند منجر به احساس و تجربه ی منفی او از زایمان شود.

 

مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود : کاهش تهوع در بارداری و راهکارهای آن | دکتر مرجان امینی در تبریز

 

آزادی عمل مادر، مساویست با رضایت او از زایمان

بر اساس تحقیقات سایت لیست پزشکان زنان زایمان تبریز گفته می شود، در بیشتر مواقع با هدف تحت نظر گرفتن مداوم ضربان قلب جنین مادر باید به وضعیت پشت بخوابد و اجازه ی تغییر وضعیت بدنی بسته به نیاز و راحتی مادر داده نمی شود. در نتیجه مادر نمی تواند مشارکت و نقش فعالی در فرآیند زایمان طبیعی خود داشته باشد در نتیجه می تواند به کاهش تجربه ی خوب مادر از زایمان خود منجر شود.

نکته ی جالب توجه اینجاست که مادرانی که زایمان طبیعی کاملی را تجربه کرده اند، نسبت به مادرانی که درد زایمان را تجربه کرده و سپس سزارین شده اند، تجربه ی رضایت بخش تری از زایمان خود دارند. همچنین مادرانی که تجربه ی زایمان طبیعی دارند، تجربه ی خود را در مقایسه با مادرانی که سزارین داشته اند رضایت بخش تر نامیده اند.

همچنین این میزان رضایت زمانی افزایش می یابد که مادرانی که زایمان طبیعی را تجربه کرده اند، در شرایط اورژانسی قدرت و اختیار تصمیم گیری داشته باشند؛ در حالی که همین مادران معتقد بودند در عین داشتن آزادی معتقد بودند زمانی که روند زایمان از مسیر طبیعی و امن خود خارج می شود، مداخلات طبی ماما را ارزشمند می دانند و در بهبود پیامد و عوارض ها مفید بوده و بسیار ضروری محسوب می شود.

تجربه زنان از زایمان طبیعی

زایمان رضایت بخش تر در مادران با سن بالای بارداری

از دیگر یافته ها و نتیجه گیری هایی که می توان به آن اشاره کرد، ارتباط معنی دار مستقیمی است که بین سن بارداری مادر و تجربه ی زن از زایمان وجود دارد. به عبارتی هر چه سن بارداری مادر بالاتر است، تجربه ی زایمان مادر مثبت تر و خوشایندتر است. سنجش میزان رضایت مادر از زایمان، به عواملی چون میزان توانایی مادر در پذیرش درد زایمان، میزان همدلی و حمایتی که از ماما و تیم پزشکی دریافت می کند، احساس امنیت مادر در اتاق عمل و میزان مشارکت او اشاره کرد.

نقش تیم پزشکی در بهبود تجربه زنان از زایمان

بر اساس نتیجه گیری سایت اصناف تبریز می توان گفت ارتباط مناسب کادر درمان با مادر، مشارکت فعال مادر در تمامی فرآیند زایمان، توجه کادر درمان به نیازها و خواسته های مادر در زمان های قبل، حین و بعد از زایمان، ارائه ی اطلاعات و دانش کافی به مادر، همراهی کردن مادر و فراهم کردن حق انتخاب و تصمیم گیری در حین روند زایمان می تواند به میزان غیرقابل باوری بر افزایش رضایت و تجربه ی مثبت مادر از زایمان تاثیر بگذارد.

نتیجه گیری

مهمترین عواملی که می توانند تجربه ی زنان از زایمان را لذت بخش کنند، می تواند ارتباط موثر، اصولی و هدفمند تیم پزشکی با مادر، میزان قدرت تصمیم گیری و آزادی عمل مادر در روند زایمان و در نهایت میزان مشارکت عاطفی همسر باشد. همچنین دو متغیر چانبی نوع زایمان و سن بارداری می تواند بر تجربه ی زنان از زایمان تاثیر عمده ای بگذارد.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بوده اید. امروز با این مقاله از سایت اصناف تبریز بر آن بودیم تا در مورد تجربه ی زنان از زایمان و چالش های آن صحبت کنیم. چنانچه شما هم دانش، تخصص یا تجربه ای در این مورد دارید می توانید از بخش نظرات با ما درمیان بگذارید؛ همچنین خاطرنشان می کنیم لیست پزشکان زنان زایمان تبریز در اختیار شما عزیزان می باشد.

خواندن 1562 دفعه

نظرها

  • Можно купить аттестат
    Можно купить аттестат

    http://www.vladimir.ru/forum/forum/thread/41632
    https://www.alvas.ru/forum/showthread.php?p=103867#post103867
    http://mockwa.com/forum/thread-147984/
    http://www.birulevo.su/component/option,com_smf/Itemid,34/topic,21578.0/
    http://nemoskvichi.ru/forum/viewtopic.php?f=13&t=146034

    Купить аттестат за 11 – это существенный показатель твоего будущего. Воспользуйтесь нашим сервисом, чтобы просто и без лишних усилий приобрести аттестат, необходимый для последующего образования или трудоустройства. Наши квалифицированные специалисты обеспечивают отличное качество и защищенность предоставляемых услуги. Покупайте свидетельство об образовании у нас и раскрывайте дополнительные возможности для своего образования и профессионального роста.

  • VlasowBestmsRoR
    VlasowBestmsRoR

    Приветствуем вас, коллеги, на вашем портале!

    К вам обращается агентство СЕО продвижения XRumer Co.

    Мы видим, у вас достаточно молодой сайт и ему нужно внешнее СЕО продвижение. Мы организовываем продвижение в поиске полностью под ключ. Также у нас имеются доступные и эффективные инструменты для SEO-специалистов. У наших специалистов большой опыт в данной отрасли, в арсенале есть реальные рабочие кейсы - предоставим по запросу.

    Мы готовы предложить скидку 10% до конца месяца.

    Услуги нашей компании:

    - Супер трастовые ссылки (нужно всем сайтам) – стоимость 1500-5000 руб

    - Жирные безанкорные ссылки (2500 штук) (рекомендуется любым сайтам) – 3900 р

    - Профессиональный прогон на 110000 сайтов в RU.зоне (максимально полезно для сайтов) – 2.900 руб

    - 150 постов В Контакте о вашем сайте (поможет получить относительно дешевую рекламу) – 3.900 рублей

    - Публикации про ваш сайт на 300 интернет-форумах (очень мощная раскрутка интернет-ресурса) – 29 тыс. р

    - МегаПостинг – это прогон на 3 000 000 ресурсов (очень мощный пакет для ваших сайтов) – 39.900 р

    - Рассылка сообщений по сайтам при помощи обратной связи – договорная цена, будет зависеть от объема.

    Обращайтесь со всеми вопросами, мы поможем.

    Telgrm: @xrumers
    https://XRumer.cc/
    Skype: Loves.Ltd

  • Robertcax
    Robertcax

    В наше время, когда аттестат становится началом успешной карьеры в любой отрасли, многие пытаются найти максимально быстрый и простой путь получения образования. Наличие официального документа об образовании переоценить просто невозможно. Ведь именно он открывает дверь перед всеми, кто стремится начать трудовую деятельность или учиться в ВУЗе.
    Мы предлагаем быстро получить этот необходимый документ. Вы можете заказать аттестат старого или нового образца, что будет удачным решением для человека, который не смог завершить образование, потерял документ или желает исправить свои оценки. Все аттестаты выпускаются аккуратно, с особым вниманием к мельчайшим деталям. На выходе вы сможете получить продукт, максимально соответствующий оригиналу.
    Плюсы подобного подхода состоят не только в том, что можно оперативно получить аттестат. Весь процесс организовывается удобно, с нашей поддержкой. Начиная от выбора нужного образца до правильного заполнения персональной информации и доставки в любое место России — все будет находиться под абсолютным контролем опытных мастеров.
    В итоге, для всех, кто хочет найти быстрый и простой способ получения требуемого документа, наша компания готова предложить отличное решение. Заказать аттестат - это значит избежать продолжительного процесса обучения и сразу перейти к личным целям: к поступлению в ВУЗ или к началу успешной карьеры.

    http://prema-attestats.ru/

  • ryukzak_luOl
    ryukzak_luOl

    Які елементи входять до складу
    Модна тенденція
    купити тактичні рюкзаки купити тактичні рюкзаки .

  • ryukzak_mjOl
    ryukzak_mjOl

    Рюкзак тактичний як акцент образу
    Функціональність
    купити рюкзак тактичний купити рюкзак тактичний .

  • ryukzak_bcOl
    ryukzak_bcOl

    Які новинки в тактичних рюкзаках
    Секрети вибору
    купити тактичні рюкзаки https://ryukzakivijskovibpjgl.kiev.ua/ .

  • ryukzak_bmOl
    ryukzak_bmOl

    Найліпший вибір для пригодницького духу
    Збереження безпеки
    тактичні рюкзаки купити тактичні рюкзаки купити .

  • ryukzak_mjOl
    ryukzak_mjOl

    Які елементи входять до складу
    Модна тенденція
    купити тактичні рюкзаки купити тактичні рюкзаки .

  • ryukzak_psOl
    ryukzak_psOl

    Рюкзак тактичний
    купити тактичні рюкзаки https://ryukzakivijskovibpjgl.kiev.ua/ .

  • ryukzak_uyOl
    ryukzak_uyOl

    Найліпший вибір для пригодницького духу
    Збереження безпеки
    рюкзак тактичний купити рюкзак тактичний купити .

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…