مجموعه ها

ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب + لیست دندانپزشکان تبریز

همه ی ما ممکن است در طول زندگی فردی خود، به خدمات دندانپزشکی نیاز داشته باشیم و با بیماری و مشکلات مربوط به دهان و دندان درگیر شده باشیم. البته که همیشه احساس دردی که در دندان خود دارید مربوط به دندان نیست و گاهی احتمال وجود عفونت یا بیماری در لثه یا ریشه ی دندان هم وجود دارد. در نتیجه بهترین راه در چنین مواردی مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی درتبریز یا مراجعه به لیست دندانپزشکان تبریز در سایت مشاغل تبریز می باشد.

ویژگی های کلینیک دنداپزشکی خوب

در صورتی که مشکل شما، به دندان شما مربوط نباشد و نیاز به خدمات جراحی هم داشته باشید، بهتر است به یک کلینیک که اکثر شاخه های دندانپزشکی را ارائه می دهند؛ مراجعه نمایید.

 

انواع بیماری های دهان و دندان

به طور کلی می توان گفت، بیماری های مربوط به دهان و دندان انواع مختلفی دارند که برای درمان آنها بدون فوت وقت اقدام نمایید. برخی از این بیماری ها با احساس درد در دندان یا ریشه خود را نشان می دهند؛ اما در کل فقط یک متخصص دندانپزشکی است که می تواند هر گونه مشکل در دهان و دندان را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کند. بسیاری از بیماری های رایجی که در مورد دهان و دندان می تواند رخ دهد عبارتند از:

سرطان دهان، بوی بد دهان، آفت کوچک، گاز گرفتگی گونه، زخم های دهانی، بوی بد دهان، تغییر رنگ بافت های دهانی، دندان قروچه

این موارد، از رایج ترین بیماری های مربوط به دهان و دندان هستند که جدا از دندان دردهای ساده خود را نشان می دهند. در صورتی که متوجه هر کدام از این بیماری ها یا علائمی از آنها شدید باید فورا به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز مراجعه نمایید.

 

در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز چه خدماتی قابل ارائه است؟

در واقع، در هر کلینیک پیشرفته و حرفه ای، خدمات متنوع و گسترده ای ارائه می شود که هر کدام از آنها می تواند برای عده ای مناسب باشد. این خدمات عبارتند از:

ایمپلنت دندان، بلیچینگ، روکش دندان، ارتودنسی، عصب کشی، لمینت دندان، پروتز، طراحی لبخند، دندانپزشکی کودکان، رادیوگرافی دندانپزشکی، طراحی اگزوستوزهای استخوانی، جراحی دندان های نهفته، جراحی دندان عقل، جراحی ضایعات نسج نرم، جراحی ریشه دندان، جرم گیری، درمان ریشه دندان

 

چگونه می توان بر اساس ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب، بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز را انتخاب کرد؟

معمولا زمانی که بیماری و مشکلات دهان و دندانی برای یک فرد رخ می دهد، به دنبال درمان آن به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه می نماید که لیست دندانپزشکان تبریز در سایت مشاغل تبریز در خدمت شماست. مهمترین نکته، درمان دندان در یک مکان مناسب و مجهز است؛ اما نکات و ویژگی های دیگری هم هستند برای انتخاب پزشک یا کلینیک دندانپزشکی خوب باید در نظر بگیرید.

در اولین مرحله، معمولا از آشنایان خود پرس و جو می کنید که در صورت داشتن یک تجربه ی خوب و قابل قبول کدام کلینیک را پیشنهاد می کنند. در ادامه می توانید به کمک گوگل و جستجو در مورد ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب، لیست دندانپزشکان تبریز یا بهترین کلینیک دندانپزشکی تبریز اطلاعاتی به دست آورید. با مطالعه نظرات و تجربیات کاربران متفاوت می توانید به یک اطمینان نسبی در مورد هر دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی برسید.

در مرحله دوم پس از انتخاب کلینیک دندانپزشکی مورد نظر، نحوه ی عملکرد و تنوع خدمات کلینیک مورد نظر را بررسی نمایید، نظرات مراجعین آن را به دقت در سایت های مختلف مطالعه کنید، تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده و پزشکانی که در کلینیک حضور و فعالیت دارند را شناسایی و بررسی کنید.

در مرحله ی آخر، کلینیکی که در صفحات اجتماعی یا وب سایت های رسمی مختلف، یا وب سایت رسمی خود کلینیک فعالیت دارند و می توانید نمونه کارهای آنها را ببینید؛ به شما در انتخاب خود کمک بیشتری می کند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز

 

ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

زمانی می توان یک کلینیک دندانپزشکی را "بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز" نامید که ویژگی های قابل قبول، خصوصیات خوب و منحصر به فرد، کادر حرفه ای و متخصص، تجهیزات حرفه ای و با کیفیت و مواد مصرفی اورجینال و برند از جمله خصوصیات آن کلینیک باشد.

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید توان ارائه اکثر خدمات و درمانها را برای بیماران داشته باشد، نه اینکه برخی خدمات را ارائه کرده و برخی دیگر را به مراکز دیگر ارجاع دهد.

یک کلینیک دندانپزشکی قابل قبول، نکات بهداشتی را به طور کامل و دقیق رعایت می کند و از جان و سلامتی بیماران خود با نهایت هوشیاری مراقبت می کند.

یک کلینیک خوب، با دقت و نظم و قانون، به صورت برنامه ریزی شده به بیماران خدمات ارائه می دهد تا حق هیچ کدام ضایع نشود.

کلینیک دندانپزشکی خوب، کادر درمان حرفه ای و پرسنل باتجربه و ماهری دارد تا خدمات درخواستی توسط بیماران را به نحو احسن در اختیار آنها قرار دهد.

پرسنل کلینیک باید رفتار و برخورد بسیار محترم، مودبانه و مشتری مدارانه با مراجعه کنندگان داشته باشند، از رفتارهای مغرورانه یا خشک جلوگیری نمایند تا خاطره و تجربه خوبی برای مراجعه کنندگان به یادگار بگذارند.

کلینیک دندانپزشکی خوب معمولا در اکثر ساعات روز آماده ی خدمت رسانی باشند؛ زیرا اصلی ترین دلیل مراجعه ی بیمار به کلینیک دندانپزشکی به جای یک متخصص دندانپزشک، صرفه جویی در وقت و انجام تمامی موارد مورد نیاز در یک مکان و زمان است. برای مشاهده بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز می توانید به لیست دندانپزشکان تبریز و کلینیک دندانپزشکی در تبریز موجود در سایت مشاغل تبریز مراجعه نمایید.

 

ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز

1.موقعیت مکانی مناسب

بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز، باید در نقطه ای از شهر باشد که دسترسی به آن، هم از طریق وسایل نقلیه عمومی چون مترو و اتوبوس، هم از طریق وسایل نقلیه خصوصی امکان پذیر و آسان باشد. همچنین برخوداری از امکانات حرفه ای مانند پارکینگ و آسانسور امروزه یک مزیت که نه، یک لزوم است.

 

2.محیط بهداشتی و تمیز

محیط کلینیک باید کاملا تمیز، استریلیزه باشد تا از عدم شیوع و انتقال انواع بیماری ها به مراجعه کنندگان اطمینان حاصل شود.

 

3.تجهیزات و امکانات

یک کلینیک دندانپزشکی خوب، باید مجهز به به روزترین دستگاه ها و باکیفیت ترین نوع آنها باشد تا بهترین خدمات ممکن را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

لیست دندانپزشکان تبریز

 

4.ارائه خدمات متنوع و کامل

یک کلینیک دندانپزشکی خوب، در جهت فراهم کردن راحتی مراجعه کنندگان خود انواع خدمات متنوع و کامل درمانی دهان و دندان را ارئه می دهد.

 

5.پرسنل حرفه ای و خوب

پرسنل کلینیک باید رفتار حرفه ای و مشتری مدار و در مقابل تخصص و مهارت لازم را با جدیدترین روش های درمانی روز دنیا داشته باشند.

 

6.نظم و ترتیب

نوبت دهی درست و دقیق به بیماران، نه تنها برای پزشکان که برای خود مراجعان هم بسیار مهم است. زیرا کمترین و کوچکترین خلل و اشتباه در روند نوبت دهی باعث بی نظمی بزرگی در کلینیک می شود که یک بی احترامی برای مراجعه کنندگان محسوب خواهد شد. همچنین بهتر است با توجه به میزان متفاوتی از مشغله و درگیری در بیماران، نوبت دهی به دو صورت تلفنی و حضوری انجام گیرد و همچنین برای دریافت نتیجه بهتر نوبت دهی اینترنتی هم استفاده شود که برای مشاهده تمامی خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز، به لیست دندانپزشکان تبریز در سایت مشاغل تبریز می توانید مراجعه نمایید.

 

7.تجهیزات و امکانات خاص

محیط کلینیک باید تمامی امکانات رفاهی از جمله مسیرهای عبور و مرور افراد کم توان و ناتوان را نیز فراهم آورد.

 

8.توجه کافی به بیمار

در یک کلینیک دندانپزشکی خوب، به بیمار توجه کافی ارائه شده و تمام توجه پرسنل متوجه بیمار خواهد بود. چه از نظر پزشکی و درمانی، چه از نظر نیاز و سلیقه ی بیمار، چه از نظر توان و شرایط جسمی و روحی بیمار باید به تمامی موارد توجه شود. یادمان نرود ارائه خدمات درمانی و صرفا درمان بیماری مراجعه کننده، تنها اهمیت ما نیست و بیمار باید با بهترین تجربه و خاطره کلینیک را ترک کند.

 

9.توجه به زمان بیمار

توجه به زمان و وقت بیمار بسیار مهم است. چه زمانی که در اتاق انتظار منتظر رسیدن نوبت خود است، چه از نظر زمانی که روی یونیت دندانپزشکی در انتظار خدمات و ادامه ی خدمات است باید خاطرمان باشد مدیریت زمان و به حداقل رساندن زمان معطلی بیمار، از مواردی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مشاغل تبریز

 

10.آموزش های کافی به بیمار

همانطور که می دانید، ارائه خدمات در کلینیک، فقط یک بخش از روند درمانی دندان یا دهان است. یک بخش دیگری هم به نام رعایت بهداشت دهان و دندان و نکات مورد نیازی که باید توسط بیمار رعایت شود، وجود دارد. این نکات از مواردی هستند که آموزش آنها به مراجعه کننده از وظایف کادر درمان کلینیک می باشد و باید تمامی موارد مورد نیاز را به بیمار با نهایت حوصله و دقت و به صورت کامل و واضح توضیح داد تا هیچ گونه ابهامی باقی نماند. همچنین می توانید به نظرات کلینیک دندانپزشکی در تبریز و لیست دندانپزشکان تبریز برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز مراجعه نمایید.

فضای یک کلینیک خوب شامل چه بخش هایی می تواند باشد؟

بنابر تحقیقات سایت مشاغل تبریز، اصلی ترین مولفه های کلینیک دندانپزشکی خوب می تواند شامل:

یک تیم دندانپزشکی متخصص، با تجربه و حرفه ای، انواع متخصص های ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی، مینیت و ...، دستیارهای مختلف مالی، پذیرش و ...

می باشد. علاوه بر اون، فضای کلینیک باید ویژگی هایی هم داشته باشد.

 

ویژگی های کلینیک دندانپزشکی خوب

اتاق انتظار

همانطور که می دانید، نوبت دهی به بیماران، بر اساس یک حدود تقریبی زمانی داده می شود. در صورتی که ممکن است روند درمانی یک بیمار کمی طول بکشد و بیمار بعدی باید برای مدتی تا رسیدن زمان نوبتش منتظر باشد. پس یک محیط مناسب با امکانات سرگرم کننده ای مانند تلوزیون، مجله، کتاب و اینترنت رایگان می تواند مواردی باشد که باعث دلپذیری مدت زمان انتظار بیمار باشد.

 

سرویس بهداشتی

کلینیک دندانپزشکی، باید مجهز به سرویس بهداشتی مناسب، با امکانات تمیز و بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی باشد.

 

اتاق درمان

اتاق درمان، همان مکانی که درمان بیمار در آنجا انجام می شود. باید محیطی کاملا آرام، تمیز، بهداشتی و استریلیزه بوده و عاری از هر گونه باکتری و آلودگی و بیماری باشد.

 

تجهیزات مورد نیاز در یک کلینیک دندانپزشکی

در مورد درمان مشکلات دندانی، انواع تجهیزات و مواد اولیه ای که استفاده می شود، در کیفیت و طول عمر درمان شما اثرگذار خواهد بود. بزرگترین مزیتی که استفاده از دستگاه ها و روش های درمانی دارد، احساس درد کمتر و راحتی بیشتر بیمار هنگام درمان است. مهمترین نکته ی دیگر هم تشخیص درست و دقیق مشکلات فک و دندان است که طبیعتا نیاز به رادیولوژی و تهیه عکس های OPG خواهد داشت. اینکه یک کلینیک دندانپزشکی مطلوب، با هدف تسریع فرآیند درمان و راحتی مراجعه کننده خدمات رادیولوژی و عکسبرداری را هم در کلینیک انجام دهد.

کلینیک دندانپزشکی در تبریز

 

ویژگی های یک دندانپزشک خوب

قسمتی از بدن که یک دندانپزشک با آن سروکار دارد، محیط دهان و دندان است. دسترسی به این قسمت، بستگی به میزان انعطاف عضلات فک و صورت بیمار دارد و از کم تا زیاد متغیر است. دندانپزشک ماهر و خوب مهارت کافی را برای انجام اقدامات لازم در هر شرایطی دارد. در مقابل دقت کافی را هم دارد تا جزئیات را بررسی کرده و مشکلات دندان بیمار را با حداقل خطا انجام دهد.

دندانپزشک خوب، مهارت ارتباطی قوی هم دارد و در مقابل احساس درد و پریشانی بیمار، می تواند با مهارت ارتباطی مناسب و قوی خود، حس اطمینان خاطر را به بیمار دهد و در مورد پروسه ی درمان توضیحات ممکن را به بیمار خود دهد. برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز می توانید به لیست دندانپزشکان تبریز در سایت مشاغل تبریز مراجعه نمایید.

 

چکاپ ماهانه

در چکاپ های ماهانه پس از درمان، با شرح حال و توضیحاتی از زبان بیمار و بررسی پزشک از ظاهر دندان و لثه بدون دخالت دستگاه بررسی می شود. با این روند، پزشک تصمیم می گیرد که دندان های بیمار سالم است یا خیر. در صورتی که دندانپزشک احتمال وجود مشکلی در دندان ها را دهد، برای بررسی دقیق تر و کسب اطمینان بیشتر از دندان ها عکسبرداری خواهد شد. همچنین در طی این جلسات باید روند بهداشتی دهان و دندان هم بررسی شود.

 

تفاوت های کلینیک دندانپزشکی با مطب دندانپزشکی

در حالی که مطب و کلینیک هر دو مرکز ارائه دهنده ی انواع خدمات دندانپزشکی هستند؛ در برخی عوامل باهم تفاوت هایی هم دارند. اما نمی شود به طور قطع گفت یکی از آنها خدمات بهتر و موثرتری ارائه می دهد. مهمترین تفاوتی که به عنوان نقشه تمییر مطب و کلینیک می توان عنوان کرد این است که معمولا کلینیک های دندانپزشکی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و برای کسانی که ممکن است در ساعاتی از شب و نیمه شب دچار مشکلات دهان و دندان شوند؛ در دسترس خواهند بود در صورتی که مطب دندانپزشکی ساعات کاری محدود تری دارد.

تفاوت دیگر مطب و کلینیک دندانپزشکی محل قرارگیری آنهاست که مطب دندانپزشکی معمولا در مکان و ساختمان های تجاری و اداری دایر می شوند در حالی که کلینیک دندانپزشکی در انواع مراکز بهداشت و درمان مانند بیمارستان ها هم قابل تاسیس هستند.

ایمپلنت دندان در تبریز

متخصص دندانپزشکی در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز

در رشته ی دندانپزشکی، پس از اینکه دانشجویان دوره ی عمومی رشته ی دندانپزشکی را به اتمام رسانده باشند با نام دندانپزشک عمومی می توانند مشغول به فعالیت شوند. در صورتی که پس از طی دوره ی عمومی وارد تخصص های مختلف شوند، می توانند در دوره ی تخصصی مورد نظر فعالیت داشته باشند. برخی از رشته های تخصصی مانند جراحی، ایمپلنت، ارتودنسی و ... امروزه محبوبیت و تقاضای بسیاری دارند.

به عنوان مثال از آنجا که متخصص ایمپلنت دندان در تبریز با گذراندن دوره های تخصصی و عمیق تر کاشت دندان، مهارت بیشتری را در این زمینه دارند، در نتیجه کاشت دندان را با تسلط بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی انجام می دهند. متخصص ایمپلنت علاوه بر دوره ی 6 ساله دندانپزشک عمومی، یک دوره ی 4 ساله ی تخصصی در حوزه ایمپلنت را گذارنده است. پس متخصص ایمپلنت به راحتی می تواند تشخیص دهد چه فردی قبل از ایمپلنت نیاز به ترمیم استخوان فک، پیوند لثه یا ترمیم دندان های موجود دارد. 

یا در مقابل همانطور که می دانید، هر دندانپزشک خوب، یک ارتودنتیست خوب هم نیست! بله. ارتودنسی شیوه ها و تنوع مختلفی دارد که می توانید با توجه به شرایط و بودجه ی خود مناسب ترین روش را انتخاب نمایید. اما به خاطر داشته باشید که گران قیمت ترین ارتودنسی، باکیفیت ترین ارتودنسی برای شما نخواهد بود. گرفتن نتیجه درست از ارتودنسی، به مواد، نصب، نگهداری آن و پزشک متخصصی که این کار را برای شما انجام می دهد بستگی دارد. به پزشک متخصص در کارگذاری صحیح ارتودنسی، ارتودنتیست می گویند. اگر ارتودنتیست شما تعهد کاری لازم، تخصص و مهارت کافی برای اجرای فرآیند ارتودنسی گذاری را نداشته باشد، بهترین و گرانترین ارتودنسی هم کمترین کارایی خواهد داشت که ممکن است نتیجه ی مطلوب را نگیرید و حتی شاید بعد از گذشت مدتی، دندان ها به حالت قبلی خود برگردند.

به پایان مقاله رسیدیم! ممنون که تا اینجا با سایت مشاغل تبریز همراه بودید. تلاش کردیم تا تمامی مواردی که برای انتخاب یک کلینیک خوب، به عنوان "ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب" بود را برایتان جمع آوری کنیم چرا که مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز حق شماست و شما لایق بهترین ها هستید. اگر شما هم تجربه یا عاملی موثر در انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی می دانید، حتما با ما به اشتراک بگذارید. همچنین لیست دندانپزشکان تبریز در سایت مشاغل تبریز موجود و مشاهده ی آن رایگان می باشد.

 

خواندن 3377 دفعه

نظرها

  • off white nike
    off white nike

    Your home is valueble for me. Thanks!?

  • supreme new york
    supreme new york

    Nice post. I be taught one thing more challenging on totally different blogs everyday. It's going to at all times be stimulating to read content material from different writers and apply just a little one thing from their store. I抎 desire to make use of some with the content material on my weblog whether or not you don抰 mind. Natually I抣l provide you with a hyperlink in your internet blog. Thanks for sharing.

  • off white
    off white

    An impressive share, I simply given this onto a colleague who was doing slightly evaluation on this. And he the truth is bought me breakfast as a result of I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! However yeah Thnkx for spending the time to debate this, I really feel strongly about it and love reading more on this topic. If potential, as you develop into experience, would you mind updating your weblog with more particulars? It is highly helpful for me. Large thumb up for this weblog submit!

  • chrome hearts outlet
    chrome hearts outlet

    Spot on with this write-up, I actually suppose this website wants much more consideration. I抣l most likely be again to read far more, thanks for that info.

  • supreme clothing
    supreme clothing

    After examine a few of the weblog posts on your web site now, and I really like your means of blogging. I bookmarked it to my bookmark web site list and can be checking again soon. Pls try my website as well and let me know what you think.

  • kyrie 9
    kyrie 9

    I was more than happy to seek out this internet-site.I wanted to thanks to your time for this excellent learn!! I undoubtedly enjoying each little little bit of it and I've you bookmarked to check out new stuff you weblog post.

  • jordan 12
    jordan 12

    Nice post. I be taught one thing more difficult on totally different blogs everyday. It is going to always be stimulating to learn content material from different writers and observe a little bit something from their store. I抎 favor to make use of some with the content material on my weblog whether you don抰 mind. Natually I抣l offer you a hyperlink on your internet blog. Thanks for sharing.

  • off white hoodie
    off white hoodie

    It抯 onerous to find knowledgeable individuals on this topic, however you sound like you know what you抮e speaking about! Thanks

  • supreme clothing
    supreme clothing

    It's best to take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will recommend this web site!

  • jordan outlet
    jordan outlet

    Your home is valueble for me. Thanks!?

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…